MEJA

Förening för kvinnohistoria och genusforskning

Kommande program Meja

Var? Studieförbundet Vuxenskolan Jämtlands läns lokal.

När? Kl 19.00, sista måndagen i månaden. Se datum nedan.

För vem? Alla som är intresserade är välkomna att delta på Mejas möten.

Kostnad? 30 kr för medlem, 50 kr för icke medlem och då ingår fika. Kontanter gäller.

Sommaruppehåll. Passa på att upptäcka Östersund med kvinnokartan!

Höstterminen 2019

Onsdag 28 augusti: Magnus Västerbro om Svälten

Under 2018 gavs Västerbros bok Svälten - hungeråren som formade Sverige ut och senare samma år vann boken Augustpriset för bästa facklitterära bok. Kom och hör Västerbro föreläsa på Östersunds stadsbibliotek kl 18.00. Biljetter säljs via nortic.se eller biblioteket, pris 120 kr. Föreläsningen är ett samarrangemang mellan Östersunds stadsbibliotek, Meja och andra kulturföreningar.

Observera! Annan tid, plats och kostnad än normalt.

Måndag 30 september: Medlemsmöte

Kanske får vi höra en kulturarbetare från länet berätta om hennes spännande arbete? Mer information kommer!

Måndag 28 oktober: Medlemsmöte

Kanske jobbar vi vidare med kvinnodatabasen och låter oss inspireras av fascinernade livsöden? Mer information kommer!

Måndag 25 november: Medlemsmöte

Kanske delar vi med oss av spännande böcker vi läst på sistone? Litteraturkvällar är föreningens absoluta favoitträff som brukar vara mycket populära och trevliga. Mer information kommer!

Känner du till ett spännande kvinnoöde som du vill dela med dig av? Eller känner du en intressant person som vill komma och hålla i ett medlemsmöte? Tveka inte att höra av dig med dina tips och idéer till Meja! Kontaktuppgifter hittar du under Kontakter.