Kommande program Meja

Var? Studieförbundet Vuxenskolan, Jägargården, Armégränd 6, Östersund.

När? Kl 19.00, sista måndagen i månaden. Se datum nedan.

För vem? Alla som är intresserade är välkomna att delta på Mejas möten.

Kostnad? 30 kr för medlem, 50 kr för icke medlem och då ingår fika. Kontanter gäller.

Vårterminen 2020

Måndag 27 januari: Kvinnokartor runt om i Sverige

Mejas kvinnokarta över Östersund är inte den enda kvinnokartan i Sverige, utan ingår i ett större nätverk med stora planer. Representanter från Meja berättar senaste nytt från nätverksträffen i januari 2020. Kom och låt dig inspireras!

Måndag 24 februari: Årsmöte med Fru Fröken Karamell

Föreningen håller årsmöte. Som vanligt bjuds alla deltagare på smörgåstårta, och kanske blir det något sött som går i stil med kvällens inspirationsföreläsare.

Söndagen 8 mars: Internationella kvinnodagen: Premiär för Digitala Kvinnokartan

Föreningen Meja har som tradition att uppmärksamma den internationella kvinnodagen. Ifjol släpptes den reviderade kvinnokartan för Östersund och under året har föreningen arbetat fram en digitala variant. Det digitala kartsläppet sker över hela världen, men föreningen Meja presenterar den närmare på Östersunds stadsbibliotek kl. 12, 14 och 15, ca 45 minuter. Fritt inträde, varmt välkommen! Här hittar du evenemangets affisch.

Observera! Annan tid, plats och kostnad än normalt.

Tips! Missa inte Kvinnojouren Jämtlands kvinnodagsarrangemang!

Måndagen 30 mars: Medlemsmöte

Inställt på grund av sjukdom.

Måndag 27 april: Möte med en forskare

På medlemsmötet kommer forskaren Pia Björnhed och presenterar sin forskning. Hon har arbetat med en spännande brevsamling efter Ingegerd Suwe. Som vanligt blir det diskussioner och fika.

Måndag 25 maj: Vårutflykt

Som vanligt är vårens sista träff en utflykt. Mer information kommer!

Känner du till ett spännande kvinnoöde som du vill dela med dig av? Eller känner du en intressant person som vill komma och hålla i ett medlemsmöte? Tveka inte att höra av dig med dina tips och idéer till Meja! Kontaktuppgifter hittar du under Kontakter.

MEJA

Förening för kvinnohistoria och genusforskning